The ways of the luxury market in 2018

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The year that ended is remarkable for the world economy, though not in the way intended by the entrepreneurs and longed for by consumers. The economic instability was a shadow present throughout the period and impacted the most diverse markets.

Therefore, it is not the easiest task to predict the unfolding and routing of the high-level segment to 2018. Thus, a useful tool to compose the future scenario is the studies and research already carried out during that year.

A report recently released by Euromonitor reveals that products linked to categories such as lifestyle and experiences are among the highest rated to present good results. That is, the consumer’s message is clear: high-end goods can no longer be summed up solely in themselves, they need to present something more, provide customers with value that goes beyond the monetary price.

In this trend to value the experiences, another study called State of Fashion 2018, developed by The Business of Fashion portal, identified that personalization is the main trend for next year. According to the report, only among the American public, more than 70% of consumers expect to acquire products and services that have some customization process in their production.

Analyzing these two studies it is possible to see clearly that, in the present times, the concept of luxury has really consolidated on the basis of experience. Clearly a great brand has and will always have its value, plus it offers the public sensations that go beyond the acquisition itself will be critical to success in the industry.

Another feature that is already evident today and should gain even more strength in the future is the use of smartphones as tools for research and purchase of products. According to a report produced by BoF / MicKinsey, mobile transactions are expected to reach record figures worldwide and Instagram stands out as the social media preferred by online shoppers.

The beginning of a new year is the ideal time to review concepts and find alternative paths to growth. And in this scenario, using market research can be a strategic tool for success.

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Os caminhos do mercado de luxo em 2018

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O ano que se encerra foi marcante para a economia mundial, entretanto não da maneira pretendida pelos empresários e ansiada pelos consumidores. A instabilidade econômica foi uma sombra presente durante todo o período e impactou os mais diversos mercados.

Por isso, não é tarefa das mais fáceis prever os desdobramentos e encaminhamentos do segmento de alto padrão para 2018. Dessa forma, uma ferramenta de grande utilidade para compor o cenário futuro são os estudos e pesquisas já realizadas durante esse ano.

Um relatório recentemente divulgado pelo Euromonitor revela que produtos ligados a categorias como estilo de vida e experiências estão entre os mais cotados para apresentar bons resultados. Ou seja, o recado do consumidor é claro: os bens de alto padrão não podem mais se resumir unicamente em si mesmo, eles precisam apresentar algo mais, proporcionar aos clientes um valor que vá além do preço monetário.

Nessa tendência de valorizar as experiências, outro estudo chamado State of Fashion 2018, desenvolvido pelo portal The Business of Fashion identificou que a personalização é a principal tendência para o próximo ano. Segundo o relatório, somente entre o público norte-americano, mais de 70% dos consumidores esperam adquirir produtos e serviços que contem com algum processo de customização em sua produção.

Analisando esses dois estudos é possível perceber claramente que, nos tempos atuais, o conceito de luxo realmente se consolidou com base na experiência. É evidente que uma grande marca tem e terá sempre seu valor, mais oferece ao público sensações que ultrapassem a aquisição em si será fundamental para o sucesso no setor.

Outra característica que já é evidente na atualidade e deve ganhar ainda mais força no futuro é a utilização dos smartphones como ferramentas de pesquisa e compra de produtos. Conforme um relatório produzido pela BoF/MicKinsey, as transações móveis deverão atingir valores recordes em todo o mundo e o Instagram se destacada como a mídia social preferida pelos compradores online.

O começo de um novo ano é o tempo ideal para rever conceitos e encontrar caminhos alternativos para o crescimento. E nesse cenário, utilizar as pesquisas de mercado pode ser uma ferramenta estratégica para o sucesso.

Crédito da imagem: Reprodução.

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