Hennessy Limited Edition by Ryan McGinness

Hennessy Limited Edition by Ryan McGinness

Hennessy Limited Edition by Ryan McGinness

A Hennessy contratou o artista nova-iorquino Ryan McGinness para redesenhar seu rótulo como parte das comemorações do aniversário de 250 anos da marca. O resultado foi surpreendente e ousado: através de um padrão caleidoscópico de cores fluorescentes, que brilham quando colocado sob luz negra, o artista promoveu uma verdadeira releitura em um ícone do universo do luxo.

Ryan McGinness é conhecido por buscar inspiração a partir de elementos diversos como os desenhos gráficos, a sinalização pública e os logotipos corporativos. Sua obra está exposta, entre outros lugares, no Museu de Arte Moderna da Espanha e na Coleção de Misumi no Japão.

Para a criação do rótulo, o artista recebeu permissão para reinterpretar a estampa e o brasão de armas da marca da sua maneira. Até mesmo as informações encontradas na parte de trás do rótulo, em letras bem pequenas, ganharam um simbologia visual diferenciada.

Ainda como parte das comemoração de dois séculos e meio da marca, McGinness fará uma turnê apresentando seu trabalho que passará por Nova York, Miami, Filadélfia e Los Angeles. As garrafas da edição limitada custam 32 dólares e as caixas de presente comemorativas saem por 150 dólares.

Ryan-McGinness-600x519 Hennessy-VS-bottle-600x400

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Hennessy Limited Edition by Ryan McGinness

Hennessy Limited Edition by Ryan McGinness

Hennessy Limited Edition by Ryan McGinness

Hennessy has tapped multi-disciplinary New York artist Ryan McGinness to redesign its label as part of the brand’s 250th anniversary celebrations.

The result? A bold, radiating, kaleidoscopic pattern of fluorescent colors that glows when placed under black light.

McGinness is best known for seeking inspiration from graphic drawings, public signage, corporate logos and iconography to create his art.

His work is housed permanently at the Museum of Modern Art, MUSAC in Spain, and the Misumi Collection in Japan among others.

For the Hennessy V.S label, McGinness was also given permission to reinterpret the brand’s motif and coat of arms.

Even the bottle’s metadata — information found on the back of the label in fine print — is expressed through visual symbology.

McGinness will tour with the brand as part of the 250th anniversary celebrations around the world, appearing in New York, Miami, Philadelphia and Los Angeles starting this month.

Limited edition bottles are $32, while commemorative gift boxes are also available for $150.

Ryan-McGinness-600x519Hennessy-VS-bottle-600x400

Leave a Reply

Your email address will not be published.